20110625

Komen berkomen dikomen pengomen. PENTING SANGAT KE KOMEN NI?

copied from here: http://muqarrabeen.blogspot.com/2010/04/komen-berkomen-dikomen-pengomen-penting.html  HAHA


Sejak bila komen mengomen ni menjadi hobi pon aku tatawulah hehh. Hikhik. Yang aku tawu, bagi aku, entry tanpa komen umpama macam blog yang tak bernyawa. Hukhukk. Aku je kot yang rasa macam tu. Tak tawulah kau orang rasa macam mana kann. Laen orang laen kaki. Apekah? :P



Selalunya, kalau aku baca entry sesiapa mesti aku nak komen jugak. Dah jadik macam kalau aku tak komen rasa macam kurang oksigen uh uhh tabole bernapas tolong! Tolong! Ngihahahaha:D sila paham contoh melampau lalalalala:P kalau kat fesbuk tu, kalau boleh sume benda yang aku nampak aku nak komen. Ecececece. Sila percaya yang aku tipu hakhak:D



Benda yang aku suka buat kalau aku komen kat blog makhluk-makluk adelah mengusha itu word verification. Miahahahaha:D apesal pelik sangat pompuan ni lalala:P aku pon tatawu kenapa kalau aku nampak word verification pelik-pelik mesti aku gelak hak hak hakk. Oke aku tipu lagi. Mesti aku akan cakap “uii pelik gila menatang hape ni.” ahaks:D



Word verification dekat fesbuk memang boleh difahami kot. Tapi dekat BLOGGER.. tettttttt! :P pelik yang amat ohoii. Memang buleh wat tambah kosakata miahaha:D


---------------------------------------------------------------------

sirius black aku tatawu kenapa aku simpan word verification yang berikut. saje nak buat bahan gelak ketawa pada masa lapang kut lalalalala :P


Selalu aku pergi bio lab, physics lab, chemistry lab. Tak pernah pergi lagi tiolab. Uhukhukk T__T



Mungkin ‘problem’ dalam bahasa sepanyol? Bahasa orang asli? Afrika selatan mungkin?? Tak sempat nak cek kamus dewan aritu lalalala:P




Apa yang lucu sangat? Aku tatawu kenapa aku rasa macam word ni gabungan antara cencaluk dan budu. Merepek hak hak hak! :D



Kabhi kushi kabhi gam? Kabil qushri kabil igam? Entahhhh T__T




Aku tawu ada subjek biology, astrology, sekian sekian tapi tak pernah tawu deologi. Mungkin bejajar pasal DEALOVA? Atau seorang jejaka kacak berlesung pipit bernama DEO?




Siyesly festaim aku jumpe perkataan bahasa melayu. Hoyeh! Bangga! Ahakhakk:D kalau tatawu ape maksud MINAT memang nak kena cabot bulu hidong miahahahahahahaha:D




Ini macam nama orang. Nama bangla mungkin? Kalau ade sesiapa pernah jumpa BUNBUN ataw FAHERAH sila bagitaw oke. Aku nak kembangkan lagi hidung yang dah sedia kembang ni hak hak hak:D




Mistik? MISS + STICK? Rindu batang kayu? Hehhhh T____T



Sirius aku teringat kawan aku yang orang panggel UNTA. Hahahaha:D ini macam orang malas nak bercakap. UNTA + APA = UNTAPA. Miahaha:D unta apa weh? Hakhakk. Hei tak lawak ponn T_____T




Dua kemungkinan. Dia nak eja SUPER tapi tersalah. Ataw nak eja SUPPER tapi tertinggal huruf E. hahahaha:D fikir-fikirkanlah dan selamat beramal :D


---------------------------------------------------------------------




Cukuplah banyak ni. Takkan semua aku nak condemn kot. Miahahaha:D silap haribulan abes tak boleh sign in blogger tak boleh hapdet pastu aku menangis kau orang pon menanges. Motif? Sebab kau orang rindu entry aku. Wakakakakaka:D



Aku sebenarnya tak kesah langsong kalau ada word verification ni sebab macam aku cakap tadi, bila aku nampak yang pelik-pelik, aku gelak hak hak. Hehh. Kan aku da cakap tadi aku tipu. Hukhukk. Hei ape menatang pelik ni lalalala:P



Yang aku kesah adelah comment form yang bermasalah. Huhuhuuu! Hei aku kesah ni! Huhuhuu! Selalunya masalah ni akan wujud bila seseorang blogger guna word verification dan buat comment form tu embedded under post.




Sila faham aku tak boleh nak tulis word verification tu huhuhuu! Nak bace word verification pon tak lepas huhuhuu! Ni naseb baek aku tulis pendek-pendek je. Kalau aku tulis panjang-panjang tetibe tak bole nak submit memang grrrr! Hoi rahse nak campak laptop huhuhuu! Emo hakhak:D



Nah contoh kedua. Tengok contoh je pon aku da grrr! Hahaha. Siape punye entry la yang aku nak komen ni. Hahahaha:D siapakah?





So, solution terbaek adelah dengan betolkan comment setting kepada POP-UP WINDOW ataw FULL PAGE tapi aku lagi suka pop-up punye. Kehkehh! Terbaek! Miahahahaha:D sebab senang nanti nak baca entry-entry yang laen pulak.






Oh ye, nak tambah lagi satu. Satu lagi kalau aku nak komen tapi tak boleh. Kalau memang dia saje tak bagi orang komen aku tak kesahla. Ini yang memang tak tawu yang entry dia tak boleh komen. Hahaha. Dush! Err. Dulu aku punye blog pon tak boleh komen. Hahahahaa:D naseb baek cik epal bagitawu baru aku tawu. Biasalah, newbie lagi. Heee:D



Kalau tu memang blog kengkawan aku memang aku dah bebel bebel dah. Woi blog kau tak boleh komen apesal cepat betolkan setting aku nak membebel dekat tempat komen pon tak boleh sila faham aku nak membebel cepat betolkan setting kau lah wehh wakakakaka! Ade rasa macam nak ikat mulut aku tak? Ahaks:P



So, silalah spotcek blog masing-masing. Agak-agak kalau pelik semacam kenapa tak ada komen tu mungkin sebab setting tak betolla tu. Tehehehe:D




p/s : ohh hari ni aku dah enable WORD VERIFICATION dekat blog aku. Soo, sila komen entry ni dan nyatakan apa word verification yang kau orang dapat. Tehehehe:D






sekian dari mak nenek yang suka membebel ;)


No comments: